ת"א, בש"א
בית משפט השלום תל אביב-יפו
|
161503-07,21176-06
28/06/2007
|
בפני השופט:
אביגיל כהן
|
- נגד - |
התובע:
1. ישראלוקס בע"מ 2. יעקב ונגרובסקי
|
הנתבע:
1. מכון התקנים הישראלי 2. מדינת ישראל - משרד התעשיה המסחר והתעסוקה
|
החלטה |
1. בפני בקשת המבקשים לצו עיון במסמכים ומתן פרטים נוספים מהמשיב 1 (להלן: "מכון התקנים").
2. המסמכים המבוקשים הם:
א)
כל אישור ו/או מסמך המעידים על הוצאת לקוחות המכון מ"מסלול ירוק" (כהגדרתו בנוהל מת"י 401) במהלך השנים 2003 - 2006.
ב)
כל אישור ו/או מסמך המעידים על החזרת לקוחות המכון מ"מסלול ירוק" (כהגדרתו בנוהל מת"י 401) במהלך שנים 2003 - 2006.
ג)
כל אישור ו/או מסמך המעידים על תיוג לקוחות המכון כ"לקוח מפר אמון" (כהגדרתו בנוהל מת"י 401) במהלך השנים 2003 - 2006.
ד)
כל אישור ו/או מסמך המעידים על ביטול תיוג לקוחות המכון כ"לקוח מפר אמון" (כהגדרתו בנוהל מת"י 401) במהלך השנים 2003 - 2006.
ה) את
כל תעודות הבדיקה שהציגו יבואני נורות אחרים בישראל אשר הורשו לייבא סחורה לישראל על פי התקן החדשה (בזיקה לסעיף 56 לכתב הגנה של המשיב).
ו) כמו כן ביקשו לקבל פרטים נוספים ביחס לסעיפים 48 ו- 56 לכתב ההגנה.
3. המשיבה 1 התנגדה לבקשה וטענה, כי למעשה אין מחלוקת בתיק, כאשר מעיינים בכתב התביעה וכתב ההגנה מטעם המשיבים 1 - 4, על כך שהטובין שייבאה התובעת ושלא הוכשרו על ידי מכון התקנים, אכן לא עמדו בתקן כדין.
בבקשה מבקשים התובעים לנצל לרעה את ההליך השיפוטי ולהטריד את המשיב בביצוע עבודת חיפוש, איתור, והעברת כמות עצומה של מסמכים הנוגעים ללקוחות אחרים של מכון התקנים מבלי שיובהר, מדוע יש צורך במסמכים אלו.
4. מכון התקנים טען, כי על מנת לסבר את האוזן, יובהר, שלמכון התקנים יש בתחום הייבוא כ- 9,440 לקוחות נכון לשנת 2006 ואין זה סביר לדרוש מהם למסור היקף עצום של מידע ומסמכים שיצריך מהם עבודת חיפוש ואיתור לגבי פרטים ומסמכים של כלל הלקוחות.
כמו כן ציינו לגבי הדרישה לקבל את
כל תעודות הבדיקה שהציגו יבואני נורות אחרים בישראל אשר הורשו לייבא סחורה לישראל על פי התקן החדש, "כי מדובר בחומר שיש בו מידע רחב על המתחרות של התובעת תוך פגיעה בסודות של אותן מתחרות".
5.
באשר לדרישה לקבל את כל המסמכים המעידים על הוצאת לקוחות ממסלול ירוק:
מכון התקנים טען, כי הוא לא שומר היסטוריה לגבי הכנסה והוצאה של לקוחות ממסלול זה.
6.
באשר לדרישה לקבל מידע הנוגע ללקוחות המתיוגים כלקוח מפר אמון
:
מכון התקנים טען, כי מסירת מידע כזה, עשוי לפגוע במוניטין של כל אחד ואחד מאותם לקוחות באופן שלא ניתן לתיקון ויש גם להניח, כי חלק מהייבואנים הם מתחרים של התובעת באותן ענפים בהם היא פועלת.
כמו כן צוין, כי במחשב המכון רשומים כיום 441 לקוחות כאלה.
מדובר במסגרת נתונים רחבה ביותר שלא מאפשרת להמציא כל המסמכים הדרושים.
7.
באשר לפרטים הנוספים שעניינם כל תעודות הבדיקה שהגישו יבואנים אחרים של נורות
: